måndag, maj 14, 2007

Den där kärleken...

Man går omkring i sin lilla värld... fixar och donar... kroppen sköter sig själv tack vare den där underbara autopiloten som man har - tackar-tackar! Tänk om man inte hade den...

Allt känns så där mjukt och skönt... man går omkring och småler... glad i tanken... glad i magen... varm... man undrar vad som händer där borta... där borta hos den andra... hur ser vädret ut... är det glatt eller ledsamt... tänks det på mig måhända...?

Jag vill inte vara påträngande heller... ringa... nej... jag tar fram fotona jag har... tittar... undrar och ler...

... åååååååh... jag känner det mjuka under min hand... kommer ihåg hur våra ögon möttes... och vi log båda två... du doftade så gott... jag ville nästan bita lite grann i dina öron... nästa gång vi ses kommer allt att vara annorlunda... du kommer att vara lite större!

... åååååååååååh Alice!!!! Jag längtar efter dig!!!!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Var den så gosig?

måndag, maj 14, 2007 10:05:00 fm  
Blogger Maria said...

Pappa & Mamma: Jaaaa, precis så gosig var hon!!! Nästan gosigare...

måndag, maj 14, 2007 11:22:00 fm  
Blogger rigg said...

Lite (väldigt mycket) off-topic... Kollade in din "vad lyssnar jag på nu-lista och den är helsjysst!

måndag, maj 14, 2007 12:23:00 em  
Blogger Maria said...

Rigg: Ja, den ser väldigt bra ut just nu! Är inne i en liten nostalgiperiod och det känns som om det blir en sommar med lite gammal punk av bättre märke som Ramones mfl... det var ett tag sedan jag lyssnade på detta men nu känns tiden mogen igen! Det blir en bra sommar helt enkelt!

... och Marble kommer tom väl från dina trakter!?

Ett annat off-topic (fast ändå inte): Jag misstänker att jag känner några från din hemmastad som jag tror att du förmodligen känner/känner till, med tanke på din bakgrund i gamla punksvängen som du beskrev härom sistens på din blogg... och så har jag lagt till dig i min blogglista här till höger (det är väl ok va!?)

måndag, maj 14, 2007 1:28:00 em  
Blogger rigg said...

Hopp... it's a small world :)

(nu blev jag lite nyfiken förresten)

måndag, maj 14, 2007 7:47:00 em  
Blogger Maria said...

Mmmm... ni är alla tre i samma ålder och musiken förenar er... en bor kvar där uppe och en bor här i Stockis...

måndag, maj 14, 2007 8:38:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter