torsdag, maj 10, 2007

I den fullaste blom...



Det blommar... blommar... blommar... och det doftar äppelblom och hägg över hela stan... syrenerna på på gång de med... Idag regnade det och efter regnet så doftade det underbart ljuvligt... och luften var lite fuktig och det gick lätt att andas... När jag fotade dessa blommande träd, stannade en man och började prata med mig... han sa:
- "Det är synd att din kamera inte kan få med doften också..."
- "Ja, sa jag... verkligen!"
- "Det kommer snart ska du se... det kommer..."
Sa mannen, skrattade till och gick vidare...
Det är så otroligt vackert just nu att jag inte kan låta bli att tjata om det... i evigheters evighet...

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, nu är det en härlig tid. Nu bör man landa en stund och bara njuta. Kram

fredag, maj 11, 2007 7:56:00 fm  
Blogger Maria said...

Allra käraste syster: ... ja... och det känns som om det är första våren på länge som man faktiskt hinner med att njuta... fast har blommningen startat så vet man att det snart är över... det går inte att komma ifrån... kram kram!

fredag, maj 11, 2007 10:09:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag är imponerad av ditt sätt att använda kameran.Det var mycket fina bilder.
Kramar från oss.

lördag, maj 12, 2007 8:38:00 fm  
Blogger Maria said...

Pappa: Har ärvt intresset av dig! puss o kram till er!

lördag, maj 12, 2007 9:29:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter