onsdag, maj 09, 2007

Nostalgi!



Scandic Hotel i min barndomsstad. Fotade grannlåten gjorde jag i påskas samtidigt som min kropp riste lite av obehag av att stå så nära gamla synder... Här inne var det bar med disco de år jag fortfarande bodde kvar i mina gamla kvarter, dvs första delen av 1980-talet... apropå att min gamla kära vän Anna-Lena nyss öppnade minnesluckan från förr...

- NEJ... jag har aldrig besökt något av hotellets rum... fnys... skulle aldrig falla mig in... var inte i behov av sån uppmärksamhet då heller!!!

Update:
Tack Anna-Lena för fotot på klockan som finns på brandstationen hemmavid... det är järnbrytarbygd och då ska det ta mig sjuttsingen synas på det offentliga rummet också... det räckte liksom inte med att bruket dominerar halva stan... Två bruksgubbar med tunga släggor klämtar i klockan på jämna slag och visaren är till och med själva tecknet för järn! Japp, tydligare kan det inte bli... (jag kompletterar med ngt partajjfoto senare ikväll... måste scanna lite först!)



Anna-Lena och Maria 1985... (ja Hea kom med i solbrillor också)

19 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag ska mejla dig ytterligare en nostalgibild från hembygden som jag tog i helgen. Den kommer strax och kan kanske platsa under rubriken Gatukonst?

onsdag, maj 09, 2007 7:20:00 em  
Blogger Maria said...

Ja tack gärna!
Jag lägger ut några foton på oss innan vi ska ut på lokal då...!?

onsdag, maj 09, 2007 7:21:00 em  
Anonymous Anonym said...

Bara om du lovar att jag har på mig min bredrandiga cerisa manchesterdräkt på kortet!!!!

onsdag, maj 09, 2007 7:25:00 em  
Blogger Maria said...

Precis vad jag hade i åtanke kära du!!! Själv har jag sedvanligt spretit hår och förmodligen något svart/vitt...

onsdag, maj 09, 2007 7:28:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag hittar inte din mejladress på sidan, jag skickar mina bilder till din hotmail-adress.
Om jag hade en scanner hemma skulle du kunna få en fin bild av när du skär en bit av din 19-årstårta i solglasögon (i december?).

onsdag, maj 09, 2007 7:29:00 em  
Blogger Maria said...

gör det så skickar jag min nya e-postadress sen...

onsdag, maj 09, 2007 7:31:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag kom just på en skrämmande tanke förresten! Jag besökte 1980 (?) ett av hotellets rum för att tigga till mig en autograf av Per Gessle. Han öppnade dörren iklädd kalsonger...

onsdag, maj 09, 2007 7:38:00 em  
Blogger Maria said...

Ja, jag hade väl för mig att du besökt något av rummen... huvva... i kalsingar alltså, jag hoppas att han precis var på väg att lägga sig att sova!?

onsdag, maj 09, 2007 7:45:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jösses! Du och Hea ser ju iallafall coola ut. Själv har jag jeansskjorta, spretlugg och rosa ögonskugga!! Jag ville så gärna men det blev visst bara fel! Väldigt fel....!!!!

onsdag, maj 09, 2007 9:45:00 em  
Blogger Maria said...

Åja, du hade ju rosa gele i luggen!!! Coolt!

onsdag, maj 09, 2007 9:51:00 em  
Blogger Shadow said...

Men, OJ!

torsdag, maj 10, 2007 4:53:00 fm  
Blogger Maria said...

Shadow: Tja, jag hade i många år lyssnat mycket på Siouxsie & the Banshees, Toyah, Magazine, XTC, Cramps, Sisters of Mercy och Cure... och kreativitetet stod som vanligt på topp! Du hade väl inte väntat dig en Busneltröja eller en Lidingömelitta!????

torsdag, maj 10, 2007 10:14:00 fm  
Blogger Lotta said...

häärrlig spackling !!!
kul att anna-lena är här !!

torsdag, maj 10, 2007 3:22:00 em  
Blogger Maria said...

Yeah, it's a real pancake baby! Vi vill ha fler gamla kompisar från förr här... så är det!

torsdag, maj 10, 2007 3:34:00 em  
Blogger Shadow said...

Hehe, satt just och undrade om du någonsin har klätt dig i en Henry Lloyd-jacka. Bra musikval förresten. Där korsar vi våra vägar lite grann.

torsdag, maj 10, 2007 4:58:00 em  
Blogger Lotta said...

Du, hotell-skylten é sååå snygg ! var d den som vi åkte förbi i påskas ??

torsdag, maj 10, 2007 6:51:00 em  
Blogger Maria said...

L8: Men hallå du förtjusande människa... ja det var det... och du har nytt foto!

torsdag, maj 10, 2007 7:03:00 em  
Anonymous Anonym said...

En av dom på bilden tror jag jobbade på biblan i Fagersta, men jag kan ha fel...

fredag, maj 11, 2007 8:43:00 fm  
Blogger Maria said...

Förmodligen har du rätt... men jag vete sjutton om hon var så trevlig och lätt att ha och göra med!?

fredag, maj 11, 2007 10:11:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter