tisdag, maj 29, 2007

USB Turntable!



Jepp!
Nu har jag hittat den... tack vare Perka som hittat den via Firebox!
En usb-skivspelare som dunkar in vinylskiten rakt in på datorn...
Jag har länge tänkt föra över mina vinylskivor på cd, men dragit ut på det i den längsta långbänken någonsin... eftersom jag inte orkar sitta och föra över i realtid och sedan fixa med ljudet efteråt...

Det finns även en usb-lösning för kassettbanden - samma där... jag har flera kilo kassettband som jag tänkt kasta vid varje flytt... men det är gamla inspelningar från radio... Ny våg, Lilla Bommen, Blod, Fullblod mm mm... massor av bra gammal punk och new wave-musik från min ungdoms glada vårar - inte kan man kasta sånt heller!

7 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Vill ha! Fast hellre en scanner. Och en filmkamera. Och en ny dator. Och .. jag vill ha allt!

tisdag, maj 29, 2007 4:34:00 em  
Blogger Lotta said...

Maskinparken behöver bara bli större & större !

tisdag, maj 29, 2007 6:25:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny & L8: Jag vill hellre leasa ut överföringar, rensningar och scanning till er... så kan jag sitta och leka med bilder och göra listor och slutfinnishar och komma med nya idéer och koka kafffe och baka tårtor och klappa hundvalpar och blanda drinkar... så kan ni två sitta mitt i maskinparken så servar jag er med allt som behövs!

tisdag, maj 29, 2007 6:48:00 em  
Blogger Maria said...

... eh... fast jag vill nog sitta mitt i maskinparken lite då och då jag med...

tisdag, maj 29, 2007 6:49:00 em  
Blogger rigg said...

wow... har i och för sig decimerat min vinylsamling till en back lp + en låda 7" men ändå...

tisdag, maj 29, 2007 8:25:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ja tycker som johnny ja..

tisdag, maj 29, 2007 10:24:00 em  
Blogger Maria said...

Rigg: Jag har kvar alla mina vinylskivor... det är som med kassettbanden - jag kan inte göra mig av med eländet... men borde...

Pappa: Du får önska dig när du fyller år!

tisdag, maj 29, 2007 10:46:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter