tisdag, juni 19, 2007

Ett brev från min sailor-boy!



Till min Mary

För många dagar, för många nätter... här kommer nu äntligen från mig ett letter. I mina tankar där svävar blott du, en aura av sirligt precis som en gnu! Sju månader utan min allraste kära, oh baby vad ska denna plåga oss lära? Jag ville ej skiljas, men båten sa tuuut... "Ohoj!" skrek Kaptenen... "Nu lägger vi ut!" Jag minns dig på kajen med runnen mascara, vi måste stå ut, vi må detta klara! Med sotade ögon precis som en panda, buketten mot barmen du lyckades landa! Jag gråter och gråter och känner mig ludden, med fotot utav dig placerat på kudden!

Jag längtar till soffan och tvn och dig, du är allt för ljuvlig min käraste tjej! Med armen så slingrig i soffan jag minns, du tyckte jag klängde, jag tror ej du minns... av tårar mina ögon svämmade över, du skyllde på tvättstugan och hoppade över! Mest ensam i soffan jag satt där och vänta, på dig du tvättande rödhåriga jänta! Nog älskar du mig så som jag älskar dig, men står du på kajen och inväntar - säg!?

För båten den kommer om veckorna fyra, jag längtar och trängtar jag kan inte styra... mina tankar de rör sig om endast blott dig, oh Mary, oh Mary min fryntliga tjej! Oh käraste Mary, jag räknar och räknar... de dagar tills jag återse dina fräknar. Allt jag vill känna innan jag dö, är dina lockar du rödhåriga mö!

Din för evigheters evigheter - Alfie



Den bedårande rödhåriga mön!

Fotnot: Ludden = ledsen, övergiven, hjärtesorg
(Jo, det är sant! Kolla upp i SAOL får ni se!)

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter