söndag, juni 17, 2007

Tralala lilla molntuss... kom hit ska du få en puss!



Oooh lala för ett sommarregn... man blir blöt och man stannar inne... det är otroligt mysigt med sommarregn... fast regn i stan är inte lika vackert och romantiskt som när man sitter ute i en stuga på landet - now that's romance! Dela en filt i en soffa... slötitta på en gammal film... spela kort... baka bullar och fika på eftermiddagen... det lider mot kvällning... man tar en promenad och naturen luktar nytvättad och solen spricker fram mellan moln med vackra namn... moln man vill klappa på...












... moln är som humlor... mjuka och för det mesta utom räckhåll men förljuvande och lockande... fast molnen saknar allra som oftast ränder... jag har redan en stor, tjock och lat humla som husdjur, men jag kan tänka mig ett moln också!

Etiketter:

4 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Molnens namn låter ju som sjukdomar. :-o

söndag, juni 17, 2007 2:20:00 em  
Blogger Maria said...

Åh, vad du är oromantisk! Jag tycker att namnen ger en bild av molnens former...

söndag, juni 17, 2007 2:45:00 em  
Blogger Fikatanten said...

I mina receptgömmor har jag ett kalasfint recept på en tårta med ett fluffigt marängtäcke vilket jag fluffar upp så det liknar ett stort moln - en MOLNTÅRTA!

söndag, juni 17, 2007 3:00:00 em  
Blogger Maria said...

Fikatanten... du vet att jag älskar ditt sätt att du alltid relaterar till olika recept!

Träffade Holly Golightly på Honky-Tonkredaktionen förra veckan, hon verkade vid god vigör...

söndag, juni 17, 2007 9:03:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter