tisdag, juni 12, 2007

Comme ille cion!



Hela dagen har jag åkt runt i en bil med trevliga kollegor (delar av festkommitén) och gjort inköp med skärgårdstema... och vin - vin är väl skärgård!?

Vi har nu gjort våra inköp och det mesta är klart till personalfesten på fredag... skepparkransarna är ansade som vi säger: till sjöss du akterseglade! Nu först sitter jag här igen och pustar ut efter diverse strapatser i de norra delarna av Stockholm... en burk tjära... tjära är väl skärgård!?

Efter denna strapats är jag nu så uppspelt att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen... nästan så jag skulle behöva en match minigolf i Blecktornsparken, men det ser ut att bli regn... och jag måste hem... hem och fundera... och glädjas... bland annat åt min Baryshnikov-biljett!

Ajöken gullisar... tack för idag!
Vad jag menar med Comme ille cion!?... ingen aning, det finns väl inget som heter så vad jag vet!

3 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

"vin är väl skärgård!?" - SÄL är väl skärgård?

tisdag, juni 12, 2007 4:16:00 em  
Blogger Maria said...

Ja säl är också skärgård... och fästing är skärgård! Eskimå är skärgård... ALLT är skärgård... DU är skärgård... JAG är skärgård just nu!

Comme ille cion.. liksom!

tisdag, juni 12, 2007 4:22:00 em  
Blogger Lotta said...

... festingar är too mutch skärgård.... & jag har inte tatt nån spruta .. får göra d när jag kommer tebax t byn...

onsdag, juni 13, 2007 7:42:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter