lördag, juni 09, 2007

Family, corruption and lies...

Fick ett sms från min käre kusin Elisabet häromdan... hon kommer till stan i helgen och är sugen på champagne... jag har ju en mer än lovligt charmig champagne-happy-hour om hörnet - på Berlin-sthlm. Men så är det premiär för parkteatern i helgen och både jag och kusin-vitamin är förtjust i opera, teater och medelhavskultur, så får det bli Volpone, Venedig och 1600-talsintriger med pic-nic i vitan ikväll!

... ser fram emot mycket trevligt sällskap med mycket skratt och prat... god mat o gott vin i korgen samt en trivsam pjäs ute i det fria...

Borde ta mig min underbara morgonpromenad nu... men det är knall-blå himmel utan moln och en sol som får min barometer i skuggan att stiga till 28 grader redan så här på morgonkulan... det är lördag och jag vill helst sitta i skuggan och lyssna på P1 istället... skiter blanka fanken i de två stora evenemangen som verkar kräva våran uppmärksamhet i ankdammen suede... i Göteborg vankas det ostindiefarare... och här i Stockis är det Stockholm-maraton... nope, i don't give a fuck... jag vill ut i skuggan... sitta under ett träd och lyssna på smarta människor vilka diskuterar den politiska korruptionen i världen... och sörpla på en iskaffe!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hallå där!! TRE stora evenemang i helgen, vännen. TRE! Förutom de två nämnda är det monstertruck-gala på Ullevi. Jojomensan!

lördag, juni 09, 2007 8:26:00 em  
Blogger Maria said...

Ah shit! Det missade jag - där borde jag ha varit idag... men jag hoppas att du representerade oss båda!!!

kram på dig!

lördag, juni 09, 2007 9:59:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter