söndag, juni 10, 2007

Parkteaterns föreställning - Volpone!







Som jag berättade igår så var jag och min kusin Elisabet på parkteaterns uppsättning av Volpone i vitabergsparken igår kväll... om ni funderat på att se den så passa på ikväll, det är sista chansen i vitan... sedan går den vidare till andra parker i la stada!

Det är inte ofta jag går och ser farsliknande pjäser, är inte så förtjust i just farser där det springs in i dörrar och förvecklingarna bygger på diverse missförstånd... men trots att pjäsförfattaren heter Ben Johnson så kändes det inte långt till rötterna i exempelvis Shakespeares författande - vilket är ett stort plus!

Skådespelare som Per Graffman, Bengt Nilsson, Peter Gardiner, Marie Robertson och inte minst Jonas Kruse som den vackra Celia gav oss flera skratt och fniss... speciellt Jonas som den vackra oskuldsfulla Celia!

Som sagt... hasta iväg till vitabergsparken ikväll - det börjar kl 19!

4 Comments:

Blogger Lotta said...

Åå fanken, brorsan é mé!

du jag mellanlandar en liiten längre stund.... ska hämta säckväv på onsdag nämligen, så till dess... är jag .... i krokarna

måndag, juni 11, 2007 12:43:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Vi är dig på spåret L8-Lee, vi har fått ett hett tips, och dig Maria håller vi under ständig uppsikt

måndag, juni 11, 2007 1:32:00 fm  
Blogger Maria said...

L8-Lee: Åh då måste vi ses mest hela tiden jämt!

Säpo i Sápmi: ... ni skulle göra mig oerhört besviken om ni INTE höll mig under rigorös uppsikt! Ni är så gulliga där ni sitter och hukar i bilen under kastanjeträdet utanför min port! Vill ni att jag kommer ner med lite iskaffe till er kanske... säg bara till!

måndag, juni 11, 2007 9:38:00 fm  
Anonymous Anonym said...

fan vi skulle inte tagit på oss toffsmössorna va ! klart man blir igenkänd i en cuipi

måndag, juni 11, 2007 9:56:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter