lördag, september 22, 2007

Svart, svart, svart...

Lakrits verkar vara The New Black!

15 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Ja fan alltså, det lät smarrigt.

lördag, september 22, 2007 1:05:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Tja, jag gillar ju inte lakrits alltså... så jag ställer mig rätt så skeptisk till själva receptet...

lördag, september 22, 2007 6:14:00 em  
Anonymous Anonym said...

Vad vore livet utan fikatanten.. mycket fattigt. Top 20 är förresten på väg över till dig... "it is out of my hands"..

lördag, september 22, 2007 9:52:00 em  
Blogger Ulrica said...

Lakrits är alltid inne!! Men glad att höra att det nu är mer hipp än någonsin (kanske lika hipp som ordet hipp)

lördag, september 22, 2007 10:29:00 em  
Blogger Maria said...

M: Va! Har du skickat cdn via post!? Men det är väl fusk ändå!? Jag tror nog att vi alla är lite småkära i Fikatanten och hennes småkakor...

Ulrica: Ordet Hipp är ungefär lika hipp som ordet Fräsigt skulle jag vilja säga... och det säger inte lite!!!

söndag, september 23, 2007 8:04:00 fm  
Blogger Ulrica said...

nänämensan, jag ska nog börja använda båda mer...

söndag, september 23, 2007 8:23:00 fm  
Blogger Maria said...

Ulrica: Godmorgon min sköna! Jag ska också börja använda mig mer av båda... vi borde kanske föra in dem i Honky-Tonkers ordbok - de blir de första i sånafall!!!

söndag, september 23, 2007 8:25:00 fm  
Anonymous Anonym said...

CDn? Jag trodde det var en lista... Vi kanske kan göra en dubbel då? Jag har dubbelaskar så kan vi designa omslaget?

söndag, september 23, 2007 8:39:00 em  
Blogger Maria said...

Micke för i helvet!!! Det är klart att det ska vara en cd!!! Jag tycker också att vi ska göra en dubbel, dvs 40 låtar! Jag har iof redan mina 20 klara, men det känns svårt att välja bort de som hamnade utanför listan... så om vi kan få göra en dubbelcd så skulle våra liv bli så mycket vackrare... tycker du inte det!?

Alltså!
Du gör en dubbelcd med dina 40 och jag gör en dubbelcd med mina 40... ergo - det blir två dubbel cd med 80 av världens bästa låtar!!!
Det ska bli oerhört spännande att se hur många av samma låtar vi valt!

Ok, är vi på samma våglängd nu?

söndag, september 23, 2007 8:45:00 em  
Blogger Maria said...

... dubbelmackor liksom...

söndag, september 23, 2007 8:46:00 em  
Anonymous Anonym said...

"I'm game" men tyärr har jag några av mina bara på vinyl... och de första 20 kommer att dyka upp som lista i din närhet snart... Nåväl.. tillbaka till ritbordet.

söndag, september 23, 2007 9:34:00 em  
Anonymous Anonym said...

Förresten så får jag ju chans att ändra mig också vilket känns skönt samt att 20 var lite tight..

söndag, september 23, 2007 9:35:00 em  
Blogger Maria said...

Men jag lovar att inte titta på listan... jag kollar bara om du skrivit något och så blundar jag när låtarna kommer... jag vill inte förstöra spänningen!

20 var oerhört tajta brallor, men jag lyckades ändå, fast jag blir gladare nu när vi tar med 40 låtar istället!

söndag, september 23, 2007 9:39:00 em  
Blogger Ulrica said...

Maria: absolut, orden passar utmärkt för Honky-Tonkers!

söndag, september 23, 2007 9:39:00 em  
Blogger Maria said...

Ulrica: Eller hur! Jag köper en lämplig anteckningsbok i veckan och börjar med dessa två ord! Tänk att sitta här och snacka med herr M och fru Ulrica samtidigt som jag lyssnar på The Cult med låten The Witch... det känns rätt bra så här på söndagskvällen!

söndag, september 23, 2007 9:43:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter