lördag, oktober 20, 2007

Holy Hives!



Det finns ruggigt bra låtar med på The Hives nya skiva... och det säger jag inte pga att de är småpöjkan hemifrån... Nope Sir! Jag menar vad jag säger!

Lyssna på låtarna: Tick Tick Boom, Try It Again, You Got It All... Wrong och Hell No och går ni inte igång på dessa låtar så kan jag bara säga - synd!

Jag hör ofta att man inte gillar The Hives men någonstans känner jag att det snarare handlar om den gamla ohederliga avundsjukan i sedvanlig kombo med sur-jante - Du ska inte tro att DU är något! Vilket är en av de tristaste inställningar en människa kan ha enligt min mening! Nej, jag gillar Pelle och bandets passionerade inställning till det de gör, kära nån, att spela i band är ju lite av teater och nog har de en ödmjuk inställning i botten, det går knappast att ta miste på! Jag gillar människor med en sund och grundad självkänsla vilket gör att de tror på sig själva... för vem tror på en om man inte gör det själv... !?

Det är stor skillnad på att ha bra självförtroende eller en god självkänsla...

The Hives tar lätt över de tajtaste brallorna efter band som exempelvis Ramones - där råder ingen tvekan, jag talar här om tajtheten och lyckoruset de till fullo lyckas frammana... och så har de så otroligt snygga scenkostymer också!

Nej, jag trotsar all avundsjuka och jante i mitt liv och tar till mig det som jag finner gott och bra - The Hives gör gott i musiksjälen, så är det bara... och jag tycker att det är kul när det går bra för småbrorsorna till gamla bekanta hemifrån och att de lägger världen för sina fötter... frågan är bara när jag ska lägga världen på samma sätt... !

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Lotta said...

Satan vilket apsnyggt skivomslag !!!!!!
& jag minns några galningar som åkte runt i bil ... & då å då skrek till & pekade "där bor Hives!" ..... härliga tider :)

lördag, oktober 20, 2007 1:24:00 em  
Blogger annalena said...

Dom är duktiga dom där grabbarna hemifrån - å så roliga och bra på scen!!

söndag, oktober 21, 2007 7:53:00 fm  
Blogger Maria said...

- "Hej Hives!!!"

söndag, oktober 21, 2007 11:32:00 fm  
Blogger Lotta said...

"Hej Hives!"

måndag, oktober 22, 2007 11:48:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter