fredag, oktober 19, 2007

Våningsäng!



Jag sov fortfarande... sussilurade så sött... men klockan närmade sig "dags-att-vakna" och jag förflyttades långsamt från betamode till alfamode. Medan jag låg där och vaknade till hörde jag hur det var något som lät under sängen! Det liksom tassades runt och det kom små fnysningar... inte undra på så dammigt som det är där under! Min första tanke var att nu jäklar är det en av dammråttorna som verkligen vaknat till liv och börjar rumstrera runt och boar in sig där i mörkret... men så var det inte!

Det fortsatte med små nysningar - jag svarade med ett:
"Prosit där nere!". Jag fick ett litet försynt "... tack!" till svar och det var då jag förstod att det inte var en dammråtta som låg och tryckte där under sängen... en dammråtta skulle naturligtvis ALDRIG sagt "Tack"!
Så jag kravlade runt i min säng... hävde mig över sängkanten... tittade in där under i mörkret... och där mötte mig denne lille filur!

... jag är inte ens förvånad längre... jag bara utgår från att Canastaklubben hade ett mycket trevligt samkväm igår kväll... samt konstaterar att det nog är dags för mig att dammsuga under sängen...

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger stella sweden said...

Fixa en klok säng åt jyckarna väl?
;)

lördag, oktober 20, 2007 5:03:00 em  
Blogger Maria said...

Min säng är så stor att den räcker till hela Canastaklubben... men de verkar tycka om att gömma sig för mig... de verkar tro att jag skulle ha något emot deras samkväm... men så är ju inte fallet...

De vill väl vara lite hemliga, som så många samfund och samkväm... jag låtsas bli lite förskräckt så de får verka mystiska och lite secret...

söndag, oktober 21, 2007 6:54:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter