tisdag, oktober 16, 2007

Upp med tassarna brudajäkel!!!



Jag blev robbad igår kväll... jag hade jobbat sent och kvällen var mörk... jag gick i vanlig ordning genom den lilla parken med hundrastgården...

I kastanjens skugga rasslade det plötsligt till bland lövhögarna... jag hörde en väsande röst och kände en kall pickadoll i ryggen, ja, jag visste ju inte då att det var en pickadoll... men jag blev snart varse...

- "Ro hit med stålarna brudajäkel och muckar du bråk så ser jag till att du får åka pling-plongtaxi till plåsterhuset!!!"

- "Men kära nån, svarade jag samtidigt som jag gjorde en inanding, allt jag har i min handväska är mina papiljotter... jag har inga pengar på mig i detta nu... bara papiljotter!!!"

Pickadollen trycktes in lite hårdare i min rygg... ett stråk av cigarrdoft drog förbi i luften... och rösten väste vidare:

- "Ok, you stupid girl! Då tar jag dina papiljotter då!!!"

Jag lämnade ifrån mig min papiljottpåse, något som varenda kvinna naturelement bär med sig i sin handväska, påsen försvann med ett ryck från mina tassar... och bort från platsen sprang en vit liten ulmekott med röd rosett i frippen, en cigarr i mungipan och en alldeles för stor pickadoll hängandes i dess ena framtass... ja och nu även en dinglande papiljottpåse i den andra!

När den vita varelsen försvann i skuggorna av träden tänkte jag:


- "Ulmekottar - är det något att vara rädd för egentligen... de utmålar sig att vara farliga som fan själv, men nöjer sig med en påse papiljotter... jag börjar tro att de jobbar som hårfrisörer åt kossor på dagarna... !?"

Etiketter:

7 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Kontakta genast brottsofferjouren!

tisdag, oktober 16, 2007 10:47:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: Men vad ska de tro när jag förtäljer att en ulmekott rånade mig på min papiljottpåse!?

tisdag, oktober 16, 2007 12:26:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

maria: Våldtäktsmännen fick väl fängelse va? De har börjat tro på kvinnor. :-)

tisdag, oktober 16, 2007 12:33:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Tack och lov - jag ringer på stört! Ulmekott eller inte!!!

tisdag, oktober 16, 2007 3:31:00 em  
Blogger Holly Golightly said...

Oh, man ska vara rädd om sina papiljotter gumman! Dumma, dumma jycke!

tisdag, oktober 16, 2007 5:10:00 em  
Blogger stella sweden said...

vad skulle han råna dig på om du bara hade en pappiljottpåse att bli rånad på och du har ju redan berättat att det var en papilottpåse så ALLA vet ju redan...jo ring!
Ulmekott på dig!

tisdag, oktober 16, 2007 10:11:00 em  
Blogger Maria said...

Stellapolaris: Den ulmekotten sitter snart bakom lås och bom... vilket i sin tur leder till att kossor hädanefter får papiljottera sig själva för att få snygga frippor!

onsdag, oktober 17, 2007 12:33:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter