fredag, oktober 12, 2007

Strindbergs spöke...



Jag ska åka till Hemsön... men inte det Hemsön som Strindberg en gång skrev om, nej det är inte till Kymmendö i Stockholms skärgård jag ska till...

Jag ska till Hemsön som ligger i den Ångermanländska skärgården och jag ska dit med en vän, Stina...

Vi kommer fram när det är mörkt och kallt... och vaknar upp när det är ljust och tyst... så där underbart tyst vilket gör att det kittlar i öronen och man tappar andan i några sekunder...

Att vandra vid havet och låta höstvindarna virvla runt och linda in sig i håret är läkande för den lilla lilla människan... och jag har en överraskning med mig i packningen!

2 Comments:

Blogger Verbal Kint said...

Ha det så trevligt!
Söt hemsida de har.

fredag, oktober 12, 2007 12:29:00 em  
Blogger Maria said...

Verbal Kint: Tackar tackar det ska vi ha! Lite höstflur i frippen brukar funka som katarsis...

fredag, oktober 12, 2007 12:40:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter