söndag, oktober 21, 2007

Jag hittade en anteckningsbok när jag städade...

Det var en anteckningsbok som jag delade med min då "bästa vän" Carin. Anteckningsboken gick under namnet : Ett pärlband av sköna stunder med Carin Freud & Maria Jung... Men Carin och jag umgås inte längre... det blev för mycket, den där bakfulla dagen efter en nyårshippa hos ett par vänner... och vi började ofasa med varandra efter detta... men vi hade väldigt kul så länge det varade!

***

1 Januari 2002 - en helt vanlig dag i Carin Freuds och Maria Jungs liv

- Carin Freud är så bakfull att väggen inte slutar snurra.
- Carin Freud separerar från X efter 6 1/2 år.
- Carin Freud inhyser sig själv hemma hos Maria Jung
- Carin Freud lider av svårartad PMS.
- Carin Freud lider av svår inledningsfas till kraftfull förkylning.

- Maria Jung lider av svårartad ångest pga en kamp om ersättning med sitt försäkringsbolag angående en vattenskada i badrummet.
- Maria Jung upptäcker en enorm vattenskada i vardagsrummet, vilken härleder från kungsbalkongen i lägenheten ovanför... det börjar sippra vatten ner på väggen och i fönstret vilket sannerligen INTE är ett gott tecken!
- Maria Jung vet inte om det än... men hon kommer snart att upptäcka att en vattenskada i köket under köksbänken kommer att få grannen i lägenheten under att ringa på och fråga om det finns något som läcker hemma hos M. Jung.
- Maria Jung har i detta nu inte funnit något som skulle kunna tyda på en vattenskada i hallen... ännu!

... en helt vanlig dag för Carin Freud och Maria Jung... eller var det något mer vi ville när vi ändå är på hugget!?

6 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Skumt. Jag bloggade precis om en grej som dök upp när jag städade.

söndag, oktober 21, 2007 12:10:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Jag tror att du och jag är en och samma person i en annan dimension...

söndag, oktober 21, 2007 12:29:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Jag tror ändå att din dimension är mer lättstädad.

söndag, oktober 21, 2007 12:34:00 em  
Blogger Maria said...

... oj då... då låter jag dig leva i den villfarelsen...

söndag, oktober 21, 2007 12:43:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

maria: Stökigt är inget problem, men när det går över till att vara unket och ingrott - då är det inget vidare.

söndag, oktober 21, 2007 12:52:00 em  
Blogger Maria said...

Sandblästring är bra att ta till... i nödfall!

söndag, oktober 21, 2007 1:16:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter