torsdag, oktober 04, 2007

Oh la-la... dags att ondulera!



Det börjar närma sig ett besök till min älskade frisör Åsa igen... jag går dit alltför sällan och mitt hår växer som vild murgröna... men egentligen så vill jag ha långt hår nu... långt och lockigt... mitt hår är just nu väldigt långt... långt och slitet!
För att skaffa lite längre hår så måste man alltså klippa sig - och det känns alltid lika jobbigt... för när man låter ondulera håret i korkskruvar så äts längden upp av lockarna - ett dilemma alltså, om ej av viktigare sort...

För övrigt så anser jag att ordet ondulera bör användas oftare! Därmed skrivs ordet in i The Honky-Tonkers ordbok och jag känner ett trängande behov av att dricka Absinthe!

6 Comments:

Blogger Dennis Alexis Hellström said...

Diggar din frillar. :D

torsdag, oktober 04, 2007 7:53:00 em  
Blogger Ulrica said...

Min pappa hade till vana att ondulera håret med hårvatten när jag växte upp. Jag tror han har slutat nu. Kanske i brist på hårvatten...?

Apropå klippning...oj vad jag behöver göra det. Kan snart inte visa mig i min hockeyfrilla bland folk.

torsdag, oktober 04, 2007 9:06:00 em  
Blogger Maria said...

Bimbo boy: Man tackar, diggar din hufvudbonad!

Ulrica: Kanske slutade din pappa ondulera i brist på hår?

Hockyfrillor har jag skrivit om här på bloggen om jag inte missminner mig - go and get a haircut you women you!

torsdag, oktober 04, 2007 9:10:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Åhå. På den här bilden såg du inte ut som en vitmenad vägg längre. .-)

torsdag, oktober 04, 2007 10:52:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Oj du! Jag gjorde en variant där hela ansiktet var uppfrätt av diffus glöd - men det blev inte så roligt som jag tänkt... so this is me!

fredag, oktober 05, 2007 5:59:00 fm  
Blogger Fikatanten said...

Din frisyr påminner mig om att jag förlagt mitt strudeljärn!

fredag, oktober 05, 2007 12:40:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter