måndag, mars 24, 2008

Here here little Doggie...

Har flera utmaningar som hänger för att bli riktigt möra och fina i jordkällaren... men kära vänner... jag SKA ta mig an dem så fort jag bara känner inspirationen rinna till - det lovar jag! I väntan på den där förbövlade inspirationen så gjorde jag samma test som Stella... jag gjorde hundtestet... för det kan jag bara inte låta bli... mest med tanke på Canastaklubben som huserar här hemma, men de har lyst med sin frånvaro den senaste tiden... betyder det att det kommer ett klang- och jubelutspel snart!!!??? Nå, jag gjorde hundtestet och jag blev en...

JACK RUSSEL TERRIER!


Jack russel terriern är en alert och livlig hund. Den kräver uppmärksamhet och har ett stort aktiveringsbehov. Den är lättlärd och lär sig ofta tricks snabbt. Älskar att vara utomhus. Jack Russel terriern är en glad, stolt, lojal och intelligent hund, men den kan också vara mycket envis och lite väl självständig. Jack Russel terriern är mycket hund i liten kropp. Ettrigheten och orädslan gör dem ibland aggressiva mot andra hundar och de drar sig heller inte för att utmana mycket större hundar eftersom de har lite problem med sin egen kroppsuppfattning. Den älskar att arbeta, men det måste vara rolig sysselsättning annars blir det trist och tråkigt något som den kompenserar med att hitta på egna aktiviteter som kanske inte alltid uppskattas av matte och husse.

(hmmm... in a nutshell!)

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger stella sweden said...

Hahaaa...ja DU i ett nötskal...mopsa dig inte mot mig bara...jag är ju lite, hmmmm, större!
pUSS!

måndag, mars 24, 2008 5:17:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: ... du har åtminstone läääängre öron än mig... he, men du vet... jag har ingen koll... jag hoppar ju på vem som, ibland med ödesdigert resultat!

måndag, mars 24, 2008 5:46:00 em  
Blogger Maria said...

... men en erfarenhet rikare!!!

måndag, mars 24, 2008 5:47:00 em  
Blogger stella sweden said...

Erfarenheter ska vi ju inte förakta eller hur?
Och JOOOOO..jag har riktigt låååånga mjuuuka hundöron! Men du har söööta öron!

(jag är nästan säääker på att "dens" var en afgahnhund?)

måndag, mars 24, 2008 9:02:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter