lördag, mars 29, 2008

Out of focus... inklusive soundtrack...




... tja, det är lördag... veckan har varit lång och krokig... men ändå så rak... det är tur att Natte och jag ska lurva till coiffuren ikväll... så mot BerlinSthlm och vidare mot BerlinBerlin... inmundiga champagne, japanska tofflor och mular från moskva... allt annat vore fullkomligt löjeväckande en lördag som denna må jag säga!

Hur mycket kan man älska livet och hur luddiga kan samtidigt konturerna vara undrar en rödhårig en lördag som denna... i natt blir det sommartid och med de mjukaste läppar mot mitt öra viskas det med den varmaste andedräkten att nya tider är på gång med något gott i görningen... det kittlar skönt, men jag är fortfarande lite fundersam när det gäller det här hästhuvudet som kommit i min ägo en kort stund... men vänta... vad är det som viskas där bortifrån den mjuka mulen... en röst... väldigt lik Brian Enos ljuvliga stämma...

... hund rökandes chokladciggis (pysen)... ett hästhuvud som pratar... Brian Eno... ett gäng småhundar... saltstänkta kinder där engelska rosor vanligtvis huserar... hmmm... kan någon räcka mig ett symbollexikon medan jag ringer upp herr Carl G Jung!!!

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Bra ide med bild och låt.

lördag, mars 29, 2008 8:55:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Livet är som en radda foton med olika soundtrack... tack!

söndag, mars 30, 2008 10:41:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Ditt undermedvetna snackar verkligen med dig...men vad det säger veeet bara du! Jag har några böcker av Jungen hemma OCH ett stort symbollexikon!

Ska jag maila dom?

Fiiin bild på dig o din härrliga man!

söndag, mars 30, 2008 1:04:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Du kan väl göra några väl valda modeller av trolldeg och skicka över... min härrrliga man är i olag för tillfället, jag misstänker att jag borde gå till en frisseur! Men på fotot ser den fiiin ut, men det är några veckor eller kanske månader sedan nu...

söndag, mars 30, 2008 7:42:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter