lördag, november 01, 2008

Se där!!!


(Det går att klicka på bilden från 1970 för att se de fina, fina detaljerna)

När man rotar i det gamla så finner man det nya!
Jo, jo... ni minns Hemrullen... se här... här på diabilden finns en storasyster, en mamma och en liten, liten rödhårig i kalasbyxor... och på bänken står - ett dubbelpack HEMRULLE!!!

Livet är fantastiskt... livet är lika litet som det är stort... jag häpnar nästan varje dag över hur underbart och fantastiskt livet är... och vilken tur vi har... vilken otrolig tur vi har - många av oss... och ingenting bör tas för givet... så kom ihåg att krama dagen, för imorgon är den borta...

Etiketter: , , ,

4 Comments:

Blogger Peace in mind said...

De där nostalgitripparna är oslagbara, kalasbyxorna och den där isigt gråblå färgen på köksluckorna.

Den rödhåriga kalufsen såg helt underbar ut. Min önskefärg, helt klart!

lördag, november 01, 2008 8:02:00 em  
Blogger stella sweden said...

Börjar så smått o begripa igen hur viktigt o flurrljuvlit underbart de är o leeeeva! O det känns så varmt i mig o så får man syn på en annan liten rödhårig flurrluva o innan mig så har den tredje flurrluvar skrivit!
Joooo! Livet är sååå gott!

lördag, november 01, 2008 8:43:00 em  
Blogger stella sweden said...

flurrluvaN skulle det va men jag är ursäktad för jag jobbar o flyttar samtidigt!

Puss du söta!

lördag, november 01, 2008 8:44:00 em  
Blogger Maria said...

PiM: Jag är en riktig sucker för nostalgi! Älskar att titta på gamla diabilder... som tur är har vi många diabilder och min bror bor i mitt barndomshem!

Stella: Lite stingande bitterljuvt men helt klart på väg frammåt och uppåt...

Puss på er!

söndag, november 02, 2008 11:37:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter