måndag, november 03, 2008

Vaniljmolnen...

... sveper förbi på himlen... hösthimlen... det börjar bli kallt och elementen har äntligen blivit varma i lägenheten... (det skedde i helgen)...

... lovar ny årstid... en kall sådan... den som vi faktiskt längtar efter, även om få vill erkänna det... nej, det är så mycket normalare att längta efter sommar... men jag tycker att sommaren är lättköpt...

... viskar om vintern... vintern där vi hittar oss själva igen... man får ro att tänka... tid att kura skymning... att hitta tillbaka både till oss själva och till varandra...

... kysser min panna och lämnar ett ljust rosavitt avtryck... jag tackar och kysser vaniljmolnet i flykten... vintern är i antågande... och det gör mig glad...

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Peace in mind said...

Ännu är det dock en tid kvar...här skiner solen och kaffet drack jag på trappen. Men visst, jag håller med, mörkret ger tid för reflektion och visar vägen till långsamheten.

I det rosavita avtrycket såg jag glassen... den där trefärgade, fastän päronfärgen inte syntes så tydligt.

måndag, november 03, 2008 3:58:00 em  
Blogger stella sweden said...

de gör mig glad också för alla årstider har sin rätt o existera liksom tiderna på dygnet o nu har jag fnurrat runt i nya lägenheten o seer att klockan är över tre..men de gööör inget!

tisdag, november 04, 2008 3:25:00 fm  
Blogger Maria said...

PiM: Rallyglass!!! Rutig med tresmak!!!

Stella: Alla årstider har sin absoluta charm... så underbart att du nu är på plats i ditt nya hem!!! Hur känns det???

tisdag, november 04, 2008 10:36:00 fm  
Blogger Peace in mind said...

Ja men det passar ju ganska bra att svara på färgfrågan hos mig här...

Ljusgrön lite päronaktig färg med lila rubrik, har jag valt, stylish så det förslår och jag fattar inte varför för min smak är ganska minimalistisk både vad gäller färg o form. Eller kanske just därför, väljer något som jag smyggillar...

Rallyglass, hette den så?

tisdag, november 04, 2008 10:44:00 fm  
Blogger Maria said...

PiM: Jaaa, jag tänkte precis på päronglassfärgen på din blogg!!! Men hur kommer det sig att den är vit hemma hos mig??? Mysteriet kvarstår...

Jodå, det lilla paketet med tresmak i rutmönster hette rallyglass, men sen fanns ju storpack med "Tresmak" också!
Jag är en glassoman av stora mått... jag ääääälskar glass!

tisdag, november 04, 2008 11:10:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter