lördag, december 27, 2008

Det är MIN dag idag!!!

Hurra - Hurra - Hurra - Hurra!!!

Tack älskade mamma för sången på morgonkvisten...


Hade det varit sommar nu, så hade jag önskat att få gräva ner mig i ett sandtag i ett varmt härjedalen... och min enastående publik skulle bestå av min storebror och min morfar... de skulle sitta där och beundra min ekvilibristiska kunskaper i att gräva ner mig i sand! Deras häpna blickar skulle mötas medan jag obekymrat grävde vidare...



En liten, liten rödhårig gräver ned sig i sand framför sin hängivna fanclub...

... men nu går inte det eftersom det är vinter!
Då hoppas jag istället på att Canastaklubben har bakat massor av tårtor under sängen åt mig när jag kommer hem... och så passar jag på att bjuda på fotobevis som visar mitt allra första möte med någon ur Canastaklubben! Denne lille långörade krabat charmade mig så ofantligt mycket där och då, att jag på heder och samvete på livstid upplät utrymmet under min säng för långörats lilla "orden"... jag vet... det var dumt att totalcharmas på det där sättet... men jag var sååå ung... och långörat var så klippskt!!! Enligt säkra källor har jag hört att långörat sedan flyttade över till en ö full av gutar... inte så långt härifrån... där han startade en annan liten orden vid namn Rabbisklubben! Dessa mjuka och lena pajsare brukar rassla runt hemma hos Stella...



En rödhårigs första möte med någon ur Canastaklubben... hon totalcharmas
av långörat... med ökända ödesdigra konsekvenser...

Etiketter: , , ,

13 Comments:

Blogger Lotta said...

Grattis & Hurra :)

lördag, december 27, 2008 12:45:00 em  
Blogger Peace in mind said...

Hipp hopp hurra för Marängen idag...O hoppas lilla röluvan e pigg och gla någotsånär nu då:)

lördag, december 27, 2008 1:29:00 em  
Blogger stella sweden said...

Grattis kääära du på DIN dag! U vilken söööt liten tulta som växte upp till en vacker svan U jag veeet vad de små långörona kan göra...de lockar o pockar med små viskande fniss U sen är man fast!

(Ja har snackat med Zeb, ledaren av rabbisklubben U han skickar upp nåra som hjälper till me tårtbaket)

Puss!

lördag, december 27, 2008 2:55:00 em  
Blogger Stina said...

Jättekram på födelsedan!

lördag, december 27, 2008 5:42:00 em  
Blogger Maria said...

Lotta: Tack och Hurra!

PiM: Tack och Hipp!

Stella: Tack och puss!

Stina: Tack och kram!

Zeb var utomordentlig hjälp på Elsa Anderssons konditori idag... tårtan blev fantastisk!

lördag, december 27, 2008 10:16:00 em  
Blogger stella sweden said...

Åhhh..den där Zeb..han kan få vilken kvinna som helst U trilla av pinn U nu lyckades han me Elsa...är sååå glad för din skull!

lördag, december 27, 2008 10:24:00 em  
Blogger stella sweden said...

U tänk att VI känt varandra sååå länge järrtatt! Ha en fortsatt underbar afton! Älskarr diii!

(jo..ja har tatt litt cox)

lördag, december 27, 2008 10:28:00 em  
Blogger Ulrica said...

Hurra, hurra, HURRA för Maria idag!!
Många fölsedagskramar!!

lördag, december 27, 2008 10:39:00 em  
Anonymous Anonym said...

Mamma och pappa grattade ochså så gott det med den snuvan som var ivägen.
Puss och Kram.

söndag, december 28, 2008 9:00:00 em  
Anonymous Anonym said...

ps så gott det gick ska det va.

söndag, december 28, 2008 9:02:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Ja vi borde nog fira på något sätt!!! Jag tar till lite cox just nu i allafall!

Ulrica: Tack tack tack! Vi ses på nyårsafton!!!

Pappa o mamma: Tack för att ni tog hand om mig under hela julkonvalecenten!

puss o kram!

måndag, december 29, 2008 9:51:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag grattar i efterskott. Hur blir man då man blir apsjuk?
pappa B

måndag, december 29, 2008 11:13:00 fm  
Blogger Maria said...

Pappa B: Hejsan och jag tackar ödmjukast i efterskott! Om jag visste hur det går till när man blir apsjuk så skulle jag tjäna miljoooner... men nu är jag en fattig bibliotekarie istället... som till råga på allt blir apsjuk, men väldigt sällan ändå!

måndag, december 29, 2008 1:08:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter