måndag, december 15, 2008

Ännu en skattkista!





Sist jag var hemma så gick jag igenom ännu några kartonger med gammalt bråte från min ungdoms fagraste tid. En liten kinesisk eller japansk miniatyrbyrå dök upp och det skramlade intressant när man vispade runt på den... det visade sig att den innehöll en del av mina gamla badges...

På den tiden fanns ingen fancy, hot och bajsnödig designboutique (gääärna belägen här hemma på söööder) där man snyggt, snabbt och proffsigt kunde göra sin egendesignade knapp!!! Nej, man fick lägga en knapp på ett vanligt papper, rita en ring och därefter skriva ner det man ville ha sagt... exempelvis det coola bandnamnet... i mitt fall pillades bandnamnet TT Reuter ner på min reseskrivmaskin i den lilla, lilla cirkeln och sedan klipptes den lilla, lilla cirkeln ur och klistrades fast på en annan knapp med ett bandnamn jag nu kunde leva utan... hängde ni med... ?

Ok, häng med nu; gammal knapp - rita cirkel - pilla ner nytt coolare bandnamn - klipp ut - och till slut - klistra!
Voilá - Ny cool knapp med coolt bandnamn!

Proffsigt?
Nej!

Snyggt?
Nope!

Bajsnödigt?
Nehej!

Coolt?
Japp!

Avantgardistiskt mitt i den värsta avantgardismen?
Jajjamensan!

Etiketter:

8 Comments:

Blogger Peace in mind said...

Dina skatter får mina minnen att klarna...du vet de där nyckelringarna i plast...man kunde öppna dem...och peta in nya budskap...

Kanske några år innan knapparna blev heta:)

måndag, december 15, 2008 4:43:00 em  
Blogger Maria said...

PiM: De var hemskt svåra att öppna!!!

måndag, december 15, 2008 6:01:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

http://open.spotify.com/search/tt+reuter

måndag, december 15, 2008 6:03:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Lovely... jag ska ta mig en snurr där så fort jag bara hinner!

måndag, december 15, 2008 6:18:00 em  
Blogger Peace in mind said...

Ja man fick ha tekniken...slå mot nåt hårt...minns ja:)såna nyckelringar fick man med gårdskortet...tänk när man gick på går´n på kvällarna...o maj, det var verkligen länge sen!

måndag, december 15, 2008 10:23:00 em  
Blogger Maria said...

PiM: Rätt teknik är A och O... man får aldrig stå rådlös!

tisdag, december 16, 2008 10:06:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Wow, hur coolt som helst! / ela

tisdag, december 16, 2008 8:40:00 em  
Blogger Maria said...

Ela: Hur coolt som helst... då... i början av 80-talet...

tisdag, december 16, 2008 9:17:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter