onsdag, maj 06, 2009

Krumeluren siar i chipspåsen - Maj 2009


Krumeluren har alltid ett svar på dina funderingar samt en tass ledig för chipspåsen, en för ölburken, en för ciggisen och en för fjärrkan...

- Hell dig krumeluren... jag har små funderingar inför min närmaste framtid... kan du ta dig en titt i kaffesumpen eller inälvorna från en fisk för min skull???

- Aloe Vera, du rödhåriga och luddiga jänta... jag hör din undran och jag ska bara försätta mitt rotchackra i lås ett tag för att sedan sprätta upp en salt&vinegarchipspåse, snabbt men känsligt rassla runt lite med framtassarna och därmed gifva dig ett sammelsurium av sanningar... mmmmm... hmmmm... ooooohhh... jahaaa... hmmmmhmmhmmm... vänta... jag måste hälla upp chipsen i en skål för att skåda bättre... hum hum hum... så dääär ja! Aha!!! Jag ser en resa till frankofila breddgrader... du kommer att träffa minst en främling vars namn du knapp kan uttala... vars språk du knappt behärskar... eller... du behärskar helt enkelt inte språket alls... men du låtsas bra, och med det kan du komma långt... jag ser bakverk, essentiella likt kinesiska pagoder, försvinna ner i din kräva... jag ser skavsår... jag ser exotiska maträtter glida förbi på din näthinna... jag ser talcfärgade strutsplymer på puderfärgade tofflor... oh la la... en doft av en lyxbohem i sitt rätta element... aaaahhh... (rassel rassel) mmmhmmm... se där... jag ser en främlings bruna ögon kika in i dina... jag ser ännu en resa... en kortare sådan... med tåg... jag ser mörka skogar... ha! en murkla, tror jag bestämt... hmmm... jag ser säckar med jord och koskit... jag ser en skottkärra... jag ser ryggskott... oj oj oj... jag ser ett svart berg... svartberget... joooo... du återvänder till ditt barndomsland om än bara för en helg... dina päron skaffar en ny barre, med en helt ny paviljongmarinad... sen ser jag en ett - vafalls - lurendrejeri!!! Någon lurar in dig i motionsspåret!!! Hur är det möjligt!!!??? Hoppsan... nu tog chipsen slut och favoritrullen Convoy börjar på tv... over and out Rubber-Duck 10-4!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter