tisdag, mars 13, 2007

Hittat i "Skickat-mappen"

Skickat: ti 2003-05-20 13:06
Ämne: delikatesser, gammal skit och böjlig kvinna

Saxat ur mejlet:


Men det måste väl finnas trädgårdsmästarutbildning på närmare håll!?
Du bor ju i Semlons gröna dalar, med feta jordar och feta bönder!

Du måste hålla mig underrättad om dina sparrisar,
jag vill gärna prova på att odla det själv, men det får bli nästa år. Tänker även prova på jordärtskockor, men det kanske jag kan ta i år! Vi har tagit över två lotter och det är mycket gräs att ta bort, vilket tar en evinnerlig tid, och hur är det möjligt att så små och späda strån kan ha så diaboliska rötter!?

Ett gott recept på sparris:
Grilla färsk sparris i ugnen (ringla över olivolja, salt och peppar) tills de är lite mjuka.
Blanda riven parmesan med olivolja och färskpressad citronsaft.
Rosta pinjenötter.
Ringla parmesanoljan över sparrisen och toppa med pinjenötter...
Hur gott som helst!
Jag har ett gudomligt recept på rårörd rabarbersaft med citron om du är intresserad?

Hur mår Alma?
Har hon börjat sin utbildning till ormkvinna eller vad det nu var hon skulle bli...?

...

Kan idag avslöja att jag odlar sparris tillsammans med mina kolonilottsvänner, det går strålande och jordärtskockorna växer precis som ogräs och är ljuvliga i smaken... intressant att ta en titt i gamla glömda mappar i e-posten... och tösabiten Alma som ville bli böjlig ormkvinna - I don't know how it turned out... och ja, jag borde rensa min outlook lite oftare!

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Fikatanten said...

Jag har ett recept på en supermumsig rabarberpaj om någon är sugen!

tisdag, mars 13, 2007 12:20:00 em  
Blogger Maria said...

Jag har ärvt min mammas recept - det är det godaste rabarberpajreceptet av dem alla, så du får nog behålla ditt! Men bjuder du på fika så kommer jag som skjuten ur en kanon!

tisdag, mars 13, 2007 1:24:00 em  
Anonymous Anonym said...

Nu, blir nog mamma glad!
Pappa.

tisdag, mars 13, 2007 3:19:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag ääääälskar rabarberpaj. Skulle jag någongång få önska en sista måltid blir det rabarberpaj med vaniljsås! Själv har jag recept på en underbart stingig rabarberchutney ..

onsdag, mars 14, 2007 8:29:00 fm  
Blogger Maria said...

Kusinen: Åh, vi måste nog utbyta recept!

onsdag, mars 14, 2007 9:39:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter