tisdag, mars 13, 2007

Våren är kommen...



...och allt jag vill är att sjunga om studentens lyckliga dar... för jag minns dem så väl... kanditaten med mössan käckt på svaj i Uppsala stad...

Förra veckan led jag av vintersömnsjukan med tillhörande depression och i slutfasen den sedvanliga förkylningen... och fyra dagar senare är våren i full och vild galopp... och som med hjälp av magi är marken täckt av gula vintergäck, snödroppar och krokus... knopparna på träd och buskar börjar svullna upp - ursäkta mig ett ögonblick, men jag hänger inte alls med här! Svängarna är oerhört snäva och min tankeverksamhet går på sparlåga samtidigt som min kropp befinner sig i betamode - inte en sportkeps i himlen att jag fasar med naturen för tillfället!


So, what to do?

Det gör ont... för vi vet att knoppar kommer att brista... snart... alldeles för snart... och några dygn senare är allt över och den frivola sommaren tar oss i sin hulda famn och kramar oss så hårt att vi nästan tappar andan... och så det här året - det magiska året 2007... något är på gång... något stort... och jag tänker för en gångs skull vara med... vara öppen... och se vart det bär... för alla vägar bär till Rom... och romdrinkar tycker jag om!

2 Comments:

Blogger Fikatanten said...

Aaah, tänk dig en saftig Baba au rhum!

tisdag, mars 13, 2007 12:30:00 em  
Blogger Maria said...

Jag tänker och tänker... ja, mycket mumsigt skulle det vara!

tisdag, mars 13, 2007 1:22:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter