onsdag, maj 16, 2007

Beppisen i knasluvan!



På lördag klockan 20 visar svt 1 en dokumentär om Beppe Wolgers (min stora husgud!) - inte missa! Man kan få en bild av att Beppe var en glad och lycklig människa, men efter jag läst hans memoarer så förstod jag att han förutom sin stora varma humor brottades med dåligt självförtroende och ständiga motgångar och påhopp! Själv älskar jag hans ord, hans alldeles, alldeles underbara poesi, hans humor och värme, hans nära-nära-nära tankar... hans idéer och hans stora ödmjukhet i det han skapade... hans skägg och den närheten han hade till barnet i sig och jag tror att vi skulle ha haft mycket roligt tillsammans om vi hade träffats... Beppe och jag...

Förövrigt så känner jag en plötslig saknad efter Margaretha Krook...

4 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Bilden verkar vara av samma person som illustrerade gröna Lunds affischer under många år. Riktigt skön.

onsdag, maj 16, 2007 9:10:00 fm  
Blogger Maria said...

Ja, den är jättefin... jag har fotat Kerstin (Beppes fru) framför originalaffischen vid Beppemuseet på Öhn utanför Strömsund i jämtland! Jag vill ha den affischen... jag VILL HA!

onsdag, maj 16, 2007 12:04:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

http://www.blockposters.com/

onsdag, maj 16, 2007 12:57:00 em  
Blogger Maria said...

Aha! Oj vad alla verkar gilla block posters och vad härlig han är Gregiam från Tampa som nu äntligen kan skåla med sina kompisar Dave & Joey hemifrån... ungefär mitt på sidan! Det är ju så man vill ha det...

onsdag, maj 16, 2007 4:17:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter