måndag, maj 14, 2007

Jag är sjuk i ögonfransen!



Jag har haft mina misstankar några dagar nu - känns inte mina ögonfransar på mitt vänstra öga lite kortare än vanligt... lite kortare om man jämför med de på mitt högra öga...!?

- "Nej... ditt öga ser ut som vanligt Maria..." (...får jag höra, men det tror jag inte på!)

Helt plötsligt tycker jag att det kliar oroväckande i mitt vänstra öga... jag kopplar samman det med att längden på ovan nämda fransar förkortats en aningens aning... jag är sjuk... sjuk i ögonfransen! Naturligtvis är det en obotlig sjukdom... en mycket obehaglig och obotlig sjukdom... förmodligen kommer mitt vänstra öga att ramla ut efter det att alla ögonfransarna lossnat... fransarna kommer att trilla bort en dag när jag nyser - jo, bombsäkert!!! Sen finns det inget som håller själva ögat tillbaka... då poppar det ut när jag nyser nästa gång... jo jo, sanna mina ord!

Det är så många i min omgivning som varit dunderförkylda den sista tiden - men inte jag, jag har klarat mig... det betyder att jag snart kommer jag att åka dit jag också... och så kommer jag att nysa... och då frasar det bara till när ögonfransarna lossnar och faller ner som en bukett spindelben på golvet... jag vet - för jag har googlat på det!

Här...

Hur förklarar man annars att fransarna helt plötsligt blivit kortare på mitt ena öga... !?

eXTReMe Tracker
website counter