måndag, maj 21, 2007

Six feet under - Six feet behind!



Jag är inte bara obotlig tidsoptimist... jag är gravt disträ och envis också!
För en vecka sedan dog Nate i tv-serien Six feet under... förövrigt en av de få serier jag följer på tv... det kom oväntat men han har dött en gång tidigare i serien och överlevt, då det hela bara var en dröm eller hur det nu var med den saken... Nå, jag fäste mig inte mer vid detta då jag lever efter devisen "den som ropar på vargen... blaha blaha blaha..." så jag antog att Nate skulle fixa även denna lilla situation...
Men tydligen inte!!!
Nu är han död och begravd och jag börjar inse att en av de mer intelligenta och suveränt bra tv-serierna är på väg att ta slut... over... done... never more... men detta mynt har inte ramlat ner i jukeboxen förrän nu! Det är slut alltså!? På riktigt!? Never more!? Jag som älskade Nate... på riktigt alltså... vem ska jag älska nu då...!?
Jag säger Nej! Jag vägrar acceptera detta! Spelar ingen roll vad ni säger, jag kommer att ligga där i soffan med tre kuddar och en filt varje söndag kl 21.20 och invänta ännu en episod i resten av mitt liv - så det så!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

vilken fin hyllningstext du skrivit till lilla MIG.
fast jag lever, och jag är inte med i six feet under, så det måste varit en dröm :-)

måndag, maj 21, 2007 4:49:00 em  
Blogger Maria said...

Jahaja! Men då kan jag fortsätta älska dig då - vilken tur! Men kom ihåg... 21.20 varje söndag måste du dyka upp i rutan...!

måndag, maj 21, 2007 5:45:00 em  
Anonymous Anonym said...

om jag får vara med i familjen schedblad så, gärna!

måndag, maj 21, 2007 6:06:00 em  
Blogger Maria said...

Självklart! Du är ju hon med näverluren!!!

måndag, maj 21, 2007 6:08:00 em  
Blogger Evalinn said...

Jag har fortfarande inte kommit över att Ross & Rachel gjorde slut...hoppas fortfarande på en återförening...

måndag, maj 21, 2007 7:27:00 em  
Blogger Maria said...

Evalinn: Men blev de inte tillsammans igen i det sista avsnittet...? Rachel struntade i att åka till Paris... eller var det Carrie som återvände från Paris och blev tillsammans med Mr Big...? Eller är det Nate som flyttat till Paris och jag ska flytta dit till honom... som sagt - jag är gravt disträ!

tisdag, maj 22, 2007 6:05:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter