lördag, maj 26, 2007

Vaken... på väg!

Hur kommer det sig att jag masar (masa - vilket ord... använder man uttrycket i Dalarna tro...?) mig ur sängen så här tidigt en lördagsmorgon... flurig i frippen... fortfarande trött... men jag ids inte ligga kvar... jag ska iväg och fira min älskade mamma i helgen och jag har lite projekt och saker jag måste fixa med först... skära lite papper... stoppa in i plastfickor... fixa med lite musik... kanske också plocka undan lite grann här hemma så det är snyggt när jag kommer tillbaka i morgon igen...

Nåja, jag är naturligtvis inte den enda early birden som är vaken, uppe och oerhört pigg i denna arla morgonstund... nejdå... det kvittras av allla möjliga sorter här utanför... och en som jag aldrig hört förut... det är en lite moloken fågel som inte har det vackraste av läten... tuut, tuut... tuut, tuut... utan klang och finess... men även fåglar måste väl få vara lite trötta på morgonen, det kan ju ta ett tag för vissa att sjunga upp... och med den kaskad av fågelsång så kan det vara lätt att tappa modet, det gäller att ta i för kung och fosterland om man ska tränga igenom allt galet kvitter! Koltrasten lyser med sin frånvaro denna morgon - jag har väl inte klättrat upp i kastanjen och strypt den i sömnen!?

Det har varit en bra vecka... en rätt intensiv vecka... och naturligtvis har jag glömt bort lite saker jag borde gjort - men allt har ordnat sig i sista sekunden! Ni som inte hört av mig... sorry... det har inte funnits tid
den senaste veckan... men nu har jag ordning på torpet, saker under kontroll, solen skiner och allt doftar gott... man vill ta en drink på en vacker plats... fri lek står på schemat, jag är öppen för allt!

Vi höres och synes mon amis!

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vi väntar bara på att få höra vilken tid lillan tänker komma.

lördag, maj 26, 2007 9:10:00 fm  
Blogger Lotta said...

Hallåååå ! När kommer lillan tebax till Hufvudstaden ?

söndag, maj 27, 2007 2:46:00 em  
Blogger Maria said...

Hon är precis tillbaka i våran stad ja, Eeeeeeken!!! And I love Eken, you bet ya!

söndag, maj 27, 2007 6:50:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter