onsdag, maj 23, 2007

Branschdagar!


Jodå, jag kan vara lika rolig som Steve Martin under sina glansdagar... om jag vill!

Jo, även inom mitt gebit träffas hela branschen i dagarna två för att gå igenom det senaste... eller vad man ska säga... träffas... prata... näta... surra... äta... och gå på olika seminarium... det betyder att ni får klara er utan mina små livsviktiga anekdoter i dagarna två - jag ska branscha!
Det ingår en baluns på Nalen i morgonkväll... och visst har jag anmält mig till kalaset... men jag vet att jag under dagen kommer att längta hem till kvällningen å det starkaste... jag är sån när det kommer till samkväm på vardagarna... jag menar... jag är en tröttis och det är ju så myyysigt hemma... varför vara någon annanstans då... Det är ju inte så att jag inte gillar att gå ut på happenings... det är bara det att när det är vardagskvällar då längtar jag hem - ja, även om det för det mesta brukar bli oerhört trevligt när man väl är där... på balunset alltså!!!
... som sagt... vi får se... i morgon... jag kanske är på värsta partyhumöret... kanske får jag en enorm önskan att dra en massa skämt, spela banjo, trolla fram en massa ballongdjur och skvimpla drinkar med både kreti och pleti... eller inte!

7 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Jag är alltid en tidig gå-hemmare. Brukar försvara mig med att jag går hem när det är som roligast. I själva verket längtar jag till soffan, tv:n och mackor.

onsdag, maj 23, 2007 9:15:00 em  
Blogger Maria said...

Jag blir ofta kvar till sist på de mest oväntade och otippade tillställningarna...

Vi som går hem tidigt är nog de roligaste typerna - det tror jag!

torsdag, maj 24, 2007 6:38:00 fm  
Blogger Frederick said...

Banjo? Spelar du? Eller är du en fest-banjoare? Är det samma lika med dragspelet? Fest-dragspelare?

torsdag, maj 24, 2007 11:51:00 em  
Blogger Ulrica said...

Åh att få spilla drinkar på kreti och pleti på Nalen...det vore nåt för mig det. Från en som ogärna går hem innan festen är död och begraven och kanske även uppstånden på tredje dagen. Eller, så var det iallafall en gång i tiden. Men jag kommer nog igen om ett år eller så.

fredag, maj 25, 2007 12:40:00 fm  
Blogger Maria said...

Verbal Kint: Man får sila kamelerna mellan framtänderna... jag fuskar i det mesta om man säger så! Det går att sätta fest- framför mycket jag svamlar om... om någon satt en banjo eller ett dragspel i näven på mig under en fest så skulle jag banne mig prova på... och då blir jag väl en festbanjoare/dragspelare! Nu är det ytterst ytterst sällan dessa intstrument dyker upp på fester nu för ti'n... det är synd när kulturen förflackas på det sättet! ;)

Ulrica: Jag tänker skicka dig i mitt ställe i framtiden! tänk vilket partypinglerykte jag kommer att få då!

fredag, maj 25, 2007 6:06:00 fm  
Blogger Lotta said...

Men nu vill jag veta... blev det drink-spill-baluns för dig eller soffan???? Själv råkade jag hamna på efterfest.... & hittade en Lapsteel .... märkliga saker händer !

fredag, maj 25, 2007 12:12:00 em  
Blogger Maria said...

Mycket märkliga saker hända! Jag var tvungen att åka hem och jobba!!! Jojo så går det när man är med i (tro det eller ej!) FESTKOMMITÉN på jobbet... då måste man åka hem och trolla fram en festinbjudan med knäna... blev inte klar med den förrän efter åttasnåret... då hade jag ingen lust att åka till Nalen och skvimpla drinkar heller... näe, det blev soffan efter det!

... och det var sååå skööönt sååå...

Mina kollegor hade pliktskyldigt åkt hem vid tiotiden i allafall... salongsberusade, med en matt päls idag...

fredag, maj 25, 2007 5:06:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter