tisdag, maj 22, 2007

Iggy-Piggy-Pop!



Elijah Wood, eller... jag menar Frodo, ska spela Iggy Pop i den kommande filmen Passanger... och jag som trodde att Jahn Teigen var det enda självklara valet... han är ju som klippt och skuren... likad och bärad - det bevisade jag ju för en månad sen - här!

Update: Rigg har forskat lite mer och tagit fram ett foto på unge herr Iggy Pop för att jämföra med Elijah... och där ser man nog allt en viss likhet ändå... ögonen... stora och mörka som skogstjärnar!

Vem ska då spela Ian Curtis i filmen om Joy Division... Daniel Radcliffe... eller, jag menar Harry Potter!?

Etiketter:

16 Comments:

Blogger Lotta said...

Men kolla ! Frodo & Iggy har ju faktiskt samma näsa !!! & ingen iggy-piggy-gris-näsa är d heller!!! vilken saaaaga det ska bli.. kanske en fabel elle nått... blir d premiär till jul eller?

tisdag, maj 22, 2007 11:57:00 fm  
Blogger Maria said...

Hörru du, jag tycker nog ändå att Jahn Teigen är den ultimata Iggy Pop!

tisdag, maj 22, 2007 6:11:00 em  
Blogger rigg said...

Jag hörde lösa rykten om detta för... hmmm... ett drygt halvår sedan, googlade på det då utan att hitta något. Nu har projektet tydligen kommit en bra bit påväg, ska bli riktigt intressant (är ju stort igggy-fan) men jag har svårt att likheten mellan dem...

Jahn Teigen är ju väldigt porträttlik, missade den blogposten av dig men näää... Hellre Elijah än Jahn! Hollywood-sminkarna kan nog göra susen (plus att Iggy såg rätt annorlunda ut som yngling i the stooges)

tisdag, maj 22, 2007 7:47:00 em  
Blogger Maria said...

Rigg: Måste krypa till korset och erkänna att Elijah är lite, men bara LITE lik Iggy... problemet är att jag har svårt att se honom som någon annan än just Frodo! Spindelmannenfilmerna känns helt fel i min hjärna! Inte är väl Peter Parker så mjuk och luddig i kanterna väl...

Vem var det som spelade Iggy i Velvet Goldmine... fast där var han ju blond - Iggy alltså - och där tänkte jag bara på att det egentligen var Kurt Cobain som svassade runt med David Bowie, vilket också blev helt fel...!

Kurt Cobain-filmen har jag inte sett ännu... gud vet vem jag kommer att se i den rolltolkningen!

Det är svårt det där... när ens ungdomsidoler ska porträtteras på film... fast nu var jag lite för gammal för att se Kurt Cobain som en idol på den tiden det begav sig!

tisdag, maj 22, 2007 10:46:00 em  
Blogger Maria said...

Men vänta nu - är det samma skådis som spelar Frodo och Spindelmannen... näe... eller...?

onsdag, maj 23, 2007 6:39:00 fm  
Blogger rigg said...

Visstja, Velvet Goldmine... surfar genast vidare till piratebay...

onsdag, maj 23, 2007 9:29:00 fm  
Blogger Maria said...

Velvet Goldmine är en jäkligt bra film... och så är ju Eddie Izzard med också!

onsdag, maj 23, 2007 12:03:00 em  
Anonymous Anonym said...

men vänta lite:
var det inte en köpenhamnsresa till just iggy med min bästis och hennes brorsa och hans bandkamrat som avhandlades på landet i fredags?
en bandkamrat som syns mycket väl, men som hör sitt eget instrument lite dåligt eller inte alls?

onsdag, maj 23, 2007 1:52:00 em  
Blogger Maria said...

Fru Schedblad: Jo, det känns som om jag är inblandad i något slags oktant-drama grundat i medelpad här... så många människor som känner varandra... och så lilla jag i mitten!!!

onsdag, maj 23, 2007 2:27:00 em  
Anonymous Anonym said...

ja, och hur tror du jag känner det då?
vissa är ju inte ens från borås som de utger sig för att vara!!!!!!!

onsdag, maj 23, 2007 4:34:00 em  
Blogger Maria said...

Fru Schedblad: Men vem var det som kom på prefixet "borås"!? Well it was NOT me!

onsdag, maj 23, 2007 5:22:00 em  
Blogger rigg said...

hoppsan, fru schedblad refererar till en köpenhamnsresa... *hahaha*

torsdag, maj 24, 2007 2:36:00 em  
Anonymous Anonym said...

jaa du, rigg.
och då var jag inte ens med på den, var troligen knappt född och har ingen aning om basen hörs.
men maken, han vet han. och bästisen också.
:-)

torsdag, maj 24, 2007 4:03:00 em  
Blogger rigg said...

nättchen: Hälsa dem bägge då!

torsdag, maj 24, 2007 8:12:00 em  
Anonymous Anonym said...

rigg:
absolut, och de hälsar tillbaka, alla två, eller kanske tre?
:-)

fredag, maj 25, 2007 9:23:00 fm  
Blogger rigg said...

hälsar till hela högen...

fredag, maj 25, 2007 9:33:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter