måndag, juni 25, 2007

Ljud man kan höra i Bergslagen... om natten...



Jag har hört det förut, när jag arbetade på Nordiska Museet... så jag vet hur det låter...

- En skrikande gravid Zebra som ska till att föda ägg!

Jodå... helt plötsligt så hör man ett skärande skrik över nejden... det skär genom märg och ben... i sitt huvud kan man se den vidöppna zebramunnen med de svarta läpparna spända över en långt utskjuten käke... det skriiiiiiiks!!!

Det är ett ljud man blir både nyfiken på och rädd för... man vill springa iväg för att se efter... men skriiiiiiiket gör människan rädd... rädd för vad man kan komma att möta... för tänk om det inte är en zebra... utan något betydligt mer otäckare, farligare, läskigare... Zebrornas ägg ser ut som kaffekoppar i formen...
jodå, så är det faktiskt...

Gravida zebror som ska till att föda ägg - hårda som porslin i form av en kaffekopp med fat - gör man klokast i att låta vara!

4 Comments:

Blogger Lotta said...

Znyyygggt !

måndag, juni 25, 2007 11:27:00 fm  
Blogger Maria said...

Iiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaahhhh!!!

måndag, juni 25, 2007 11:33:00 fm  
Blogger Holly Golightly said...

Sacre Bleu! Jag vet precis vad det är för skriiiiiik du menar!

måndag, juni 25, 2007 12:48:00 em  
Blogger Maria said...

Skönt att höra Holly, för ibland tror jag att det finns ljud som endast jag hör...

måndag, juni 25, 2007 9:52:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter