söndag, juni 24, 2007

Tell me you love me...

I want to touch you... You got lips, I could spend a day with... You wana saddle up, you wana settle down... I should have known, that a boy like you and a girl like me is a catastrophy... My friends say you're no good for me... And tonight I give you my heart... La la love you... I'm bad news...That's not my theory baby, that's the truth... Will you still love me tomorrow... Oh lala lala lala, parapa, parapa... And I say - come here cause I wana kiss you!!!

Jag är tillbaka i Stockis med endast TVÅ myggbett, äter frulle och läser DN. Som romantiker och musiknörd blir jag rörd till tårar när jag läser om en ny bok skriven av Rob Sheffield - Kärlek är ett blandband. Rob berättar om kärleken till sin döda fru där varje kapitel i boken utgörs av ett av alla blandband de spelat in till varandra... den boken ska jag köpa mig i veckan och börja min semester med - två veckor kvar!

En annan bok som pockar på min uppmärksamhet är en antologi där 23 författare getts i uppdrag att välja varsin The Fall-låt och skapa en novell kring den - Perverted by Language. Fiction inspired by The Fall.... med förord av självaste Mark E Smith... minst sagt spännande!

Etiketter: ,


eXTReMe Tracker
website counter