tisdag, september 25, 2007

Morgonstund har guld i mun...

Hur mycket skattepengar för polisinsatser kostar det när det är fotbollsderby... jag bara undrar??? För om det finns möjlighet att välja bort denna avgift så gör jag gärna det! Jag vill att mina skattepengar går till att bibehålla bland annat sjukvård, skola, äldreomsorg och som bidrag till de som behöver hjälp både här i Sverige och i mindre bemedlade länder... INTE till fotbollshuliganer med testosteronöverstinna neandertalshjärnor med behov av att leka krig...

Kastrerar man inte katter och hundar för att de inte ska sprida sina gener vidare och för att de ska lugna ner sig...?

Well...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

precis vad jag satt och gastade om i morse!

verkar det inte som att huliganerna faktiskt triggas rejält av polisen, och kanske inte skulle finna samma nöje i att hålla på om inte polisen var där? ungefär som att barn som vill bli jagade inte roas alls lika mycket om inte nån just jagar dom?

men kanske polisen passar på att öva sig under verklighetsliknande former bara, eller ser det som ett boxningspass?

förr trodde jag att man inte kunde gå på fotboll utan att slåss eller få stryk, men det är ju verkligen inte sant!

tisdag, september 25, 2007 11:56:00 fm  
Blogger Maria said...

Nättchen: Jag är helt inne på din linje, speciell när polisen endast får syssla med förebyggande insatser under dessa evenemang - what's the point liksom!?

Näe, låt polisen arbeta med annat än att babysitta dessa IDIOTER!

... morr...

tisdag, september 25, 2007 12:11:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter