lördag, mars 29, 2008

Min kulturtyp är:

Grattis! Du är i ständig opposition.

Du har pluggat väldigt länge och avhandlingen kommer. Kanske. Innan femtio. Din mentala hemstad är alltid Berlin och du har någon gång i ditt liv färgat håret tulpansvart. Du var ironisk innan den ironiska generationen och dina barn är döpta efter medlemmarna i Velvet Underground. Du lyssnar i hemlighet på Beyoncé.

Dina favoritprogram: Snittet, K1 och K2
Prova även: Biblioteket

Johnny hade gjort testet... och nu hade även jag lite tid över att göra det samma...
Kulturradions lilla personlighetstest!


VEM AV ER HAR TJALLAT TILL SVERIGES RADIO!!!???
Jag har några gamla c-uppsaster liggandes (en i etnologi och en i antikens kultur- och samhällsliv OCH en b-uppsats i estetik) jag sparar dem för att jag gärna vill ha något att göra när jag blir pensionär. Tulpansvart jodå jodå... det var väl runt 1985 som det skedde... och till Berlin ska jag ju ikväll och lite senare i vår OCH jag ÄR Marlene Dietrich... alla mina barn heter Andy, Nico, Lou, Sterling, Angus och Maureen... jag - ironisk NOOO... !!!???

... men Beyoncé - that's a big NO-NO-NO thanks!

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

det är solklart mia och klara som tjallat!
dom buggar ju dig!

lördag, mars 29, 2008 6:10:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Då vill jag ha profiten!!!

söndag, mars 30, 2008 10:36:00 fm  
Blogger Gudrun said...

Hm...man undrar ju vad det mer finns för "typer"...jag fick också bibliotekarien...

söndag, mars 30, 2008 10:36:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter