fredag, november 14, 2008

Mitt senaste fynd:



Här är den... pallen jag köpte i helgen... av märket Vilax och 50 cm bred! En perfekt puff för en lyxbohem med egen salong... man kommer att sitta både elegant och bekvämt! Nu blev den kvar hos min bror för att bli omklädd i fårskinn och klädda fårskinnsknappar som jag själv fick göra i brollans coola knappgörarmaskin!

Igår kväll blev mamma och brollan klar med den... så nu är den lurvig och grå, redo för att bli klappad i rumpan och fraktas hem till gamla eken och salongen här hemma!

Update:
Skickade ett mejl till Vilax för att höra när pallen tillverkades! Jag skickade med fotot och de blev glada över att se pallen helt i originalskick med alla knappar kvar. Pallen tillverkades mellan åren 1965-1970 och företaget låg i Malmö.

Etiketter: ,

5 Comments:

Blogger stella sweden said...

Åhhhhh....döööör! Såååå raffit hörru! Min mamma hadde en låååång päls jag ärvde men den sålde jag!
Min korkade, stupida idiot...täääänk vad jag kunde gjort av allt skinn!
De var en sånn där som gick nästan ner till fotknölarna...ett tungt åkäbe...men såååå vacker....

fredag, november 14, 2008 1:45:00 em  
Anonymous Anonym said...

Mamma hade mycket hjälp av din broder Greger.
Puss & Kram.

fredag, november 14, 2008 3:53:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Jajjamensan! DU kommer att få sitta på den en vacker dag - this I know!!!

Pappa o mamma: Ja, det är ett familjeföretag! Puss o kram!

lördag, november 15, 2008 11:06:00 fm  
Blogger Peace in mind said...

Så lovely, nästan lika som att ha en liten lurvig limpa att klappa på i knäet...Det måste vara en klenod ju, Vilax!

lördag, november 15, 2008 8:19:00 em  
Blogger Maria said...

PiM: Jag är så avundsjuk på din lilla limpa!!! Men jag tröstar mig med min lurviga pall istället... så länge... tills jag själv köper mig en bostonterrier och/eller en fransk bulldog!

söndag, november 16, 2008 3:57:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter