måndag, oktober 22, 2007

Ior-effekten



Ibland händer det att man bara blir ledsen... så där utan att riktigt veta vad det beror på... man är bara genomledsen i kropp och själ... och utan att det är minusgrader ute så fryser man i ben och märg... det kanske är det nordiska kynnet som gör sig påminnt så här när hösten går mot vinter..

Man sitter och tittar ut genom fönstret... och lyssnar på vemodiga sånger i lurarna... och så börjar underläppen att darra... och sen är det kört... man blir jääätte leeedsen... hmmmm... ja, där hamnade jag nu... darrande underläpp och små krusningar i mina skogsgröna... suck...

... och min kära, älskade vän är ledsen i själen just nu... och det kanske är så att man suger upp lite grann av andras ledsamhet för att försöka lätta på deras sorgsenhet... för man vill ju inte att ens nära och kära ska vara ledsna... nej, det vill man inte... så då tar man lite av deras Ior och gör till sin egen Ior... man tappar svansen och man vandrar runt med böjd nacke och undrar vart den tog vägen... den där kära, kära ääälskade svansen... svansen som ger trygghet... utan den är man blott intet... (inbillar man sig åtminstone)

Jag vet i allafall vad jag skulle kunna försörja mig på om jag någonsin blev utan arbete - Professionell Gråterska... för det är jag riktigt, riktigt bra på... att gråta!

You just name the occasion and I'll come and Cry like a baby!

Etiketter: , ,

7 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Fan, hur ska man göra för att du ska gaska upp humöret?
(Förvisso måste man ju inte alltid vara glad)

måndag, oktober 22, 2007 1:56:00 em  
Blogger Maria said...

Oj, Johnny... törs du fråga mig det... tänk om jag utnyttjar min svaga situation!

måndag, oktober 22, 2007 2:15:00 em  
Blogger stella sweden said...

Det är fan bra att gråta...

måndag, oktober 22, 2007 8:26:00 em  
Blogger Maria said...

Stellapolaris: Ja, visst är det!!! Jag är glad över att jag kan vara ledsen...

måndag, oktober 22, 2007 8:32:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

maria: Vänner (och även webbvänner) är till för att utnyttjas.

måndag, oktober 22, 2007 10:26:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ååååh min vän!

Vill säga; Gråt inte.
Det gör så ont i mig att du är ledsen...
Samtidigt verkar det lite hämmat och hysteriskt.
Stellapolaris (och du)har rätt. Det är fan bra att gråta och att kunna känna sina känslor. Allihopa.
Men jag kan väl få hoppas att du gråtit färdigt nu och är glad igen?

tisdag, oktober 23, 2007 12:30:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: DET kännst tryggt och bra att veta... och lite spännande!

Malin: Tack du älskade vän... am I that obvious... hmmm, jag ringer dig inom en snar framtid! Puss på dig! Love you!

tisdag, oktober 23, 2007 8:26:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter