torsdag, december 17, 2009

Tidig morgon...

... eftersom jag inte kan sova, då jag ligger och vrider mig i tankar, så kravlar jag mig ur sängen... jag är fortfarande inte helt frisk... skrovlig i halsen... täppt i nosen... obeskrivligt trött... men efter en veckas konvalesens så måste jag gå iväg till jobbet!

Duschar och tänder min oreanga adventsstjärna och lyssnar till plogbilens skrapande ljud utanför... det snöar... och jag har inte varit utanför dörren på en vecka!

Det är vackert där ute... det är det... men är det kallt... kommer jag att svimma av köld när jag väl förpassar min bleka och darriga lekamen ut i kylan... ?

Många ärenden idag... lite för många för att känna att jag orkar en dag som denna... hade jag varit frisk och kry så hade jag endast sett det som roligt att ränna runt som en tok på olika ställen samt att börja dagen med en vaccinering i en annan del av stan...

Men jag är glad över att jag ändå kommit upp ur sängen och att jag är duschad... sedan låtsas jag vara fit for fight så länge som maskeraden håller... sen går jag hem... åååååhhhh vad jag längtar hem just nu...

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter