tisdag, juni 26, 2007

Hemmansägare!


Är jag inte hemma den närmaste veckan... så får ni gå hit!

... telefonen ringer, frågan ställs och tre minuter senare är jag stugvakt för en kollegas kolonistuga i tantolunden, 10 minuters promenad hemifrån...

- "Du bara kollar så stugan står kvar, vattnar lite och så får du ha värsta grillpartajen om du vill! Vi kommer hem nästa torsdag..."

Grillpartaj vet jag inte, men att ta med en flaska calvados, rödvin eller likör och bara sitta där på kvällskvisten i grönskan och ändå befinna mig mitt i stan på södermalm känns oerhört lockande...

Jag sade Javisst till erbjudandet... så till och med nästa onsdag är jag officiellt stuguägare på södermalm och kommer varenda kväll synas spankulerande med ett fint gammalt glas med något gott uti ena framtassen skvättandes lite vatten... gnolandes på små melodier i solnedgången...


Rosen jag kommer att dofta på och skåla med varenda kväll i en vecka...

2 Comments:

Blogger Verbal Kint said...

Ny adress...

tisdag, juni 26, 2007 6:04:00 em  
Blogger Maria said...

Ok... haft besvärliga besökare?

tisdag, juni 26, 2007 8:51:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter